Fast i en forort

I torsdags fick vi skjuts ner till var kommande manads stad, Sorrento. Det ar en liten sommarstad pa cirka 1600 invanare. Jag borjade jobba i fredags och Gabbi i lordags. Vi jobbar som servitriser pa Hotel Continental, och kommer att ha mycket att gora om ett par veckor. Det har gatt bra for oss, det enda vi kampar med ar den australienska slangen och vissa ord. Finns dock inte speciellt mycket att gora en veckordag efter klockan fyra om man inte jobbar, sa de senaste dagarna har vi bara suttit pa vart fangelse, som vi sa vacker kallar det, och last bocker. 

Vadret ar inget att hanga i granen. Det ar kallt, blasigt och ibland regnigt. Sa nu vantar vi bara pa det australienska sommarvadret som ska komma i dagarna, sa att vi kan hanga pa stranden istallet for att spendera vara sista pengar pa varma klader.

Idag tog vi, for ovanlighetens skull, bussen in till Rosebud, som tar cirka en halvtimme fran Sorrento, for att lana datorer gratis har pa biblioteket. I Sorrento har vi bara daligt internet och inget fungerande wifi. Har saklart rakat ga inom ett par affarer ocksa. Tog med mig kameran for att lagga in bilder, men glomde saklart sladden. Vi ska hit igen om ett par dagar, sa da slanger jag in de fa bilder jag har. Vanta med spanning!
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback