Ett dåligt skaldjur är alltid ett dåligt skaldjur

Kata var PARadiset, bokstavligt talat. Vart vi än gick såg vi par, par och par. Och barnfamiljer. Det känns skönt att ha kommit till ett mer ungdomligt ställe med barer längst stranden och musik på det. 

Resan hit var väl en resa för sig. Jag varnar känsliga läsare för ett väldigt... detaljerat inlägg! I fredags hittade jag och Gabbi en najs bar som var en gammal bil dom hade öppnat upp och sålde drinkar från. Där satt vi tills klockan slog tolv, sen spatserade vi hemåt för att få lite sömn innan vi skulle åka vidare. Morgonen därefter vaknade jag av att jag behövde springa till toaletten och slänga upp allt jag ätit och druckit dagen innan. Jag mådde bra men tänkte att det måste blivit en drink för mycket. Vi gick ner för att äta frukost, och efter att bara ha satt in min fot på ställen fick jag vända. Kramade toaletten, mådde bra och gick ner igen. Åt lite pannkakor och sen kom minibussen, och min oro för att magen skulle vända sig upp och ner. När chauffören stannade för att tanka passade jag på att springa till toaletten. Bra timing i alla fall. Vi hoppade in i bilen och efter ett par timmar fick vi be chauffören stanna vid sidan. Ungefär här, och när Gabbi också började må dåligt, konstaterade vi att det handlade om matförgiftning av något slag. Alla var hjälpsamma och gav mig tips, och chauffören och hans kompanjon lät mig och Gabbi sitta längst fram. Resten av resan gick bra, och trots att magen vände på sig konstant under resten av kvällen gick vi ner till stranden och åt middag och försökte ha det så gött som vi bara kunde. Idag mår jag tusen gånger bättre!

Nu bor vi på världens mysigaste guest house med trevlig personal. Hakuna Matata heter det, så Ivana, skriv ner det. Det hade du och Felix gillat, tror jag! Vi har två sängar, ett jättefint badrum, tv, varmvatten, en stor terass och gratis internet för bara cirka 75 kronor per person och natt. Vi funderar på att stanna här en extra natt.

Nu ska vi till restaurangen och äta frukost, sen lägga oss på stranden och försöka att inte bränna oss mer än vad vi redan gjort. (Går det att bränna sig mer?) Bilder kommer!
 
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback