Phi Phi

Nu har vi varit pa Phi Phi i en vecka. Tiden gar verkligen snabbt nar man har roligt. Vi bor mitt i smeten och att ga och lagga sig innan tva kan man glomma. Stranden har ar ganska langgrund med sma koraller, alger och for mycket folk, sa vi brukar aka till Long beach nar vadret tTillater. Det ar ett paradis, en vit sandstrand med turkost vatten. Som att kliva in i ett vykort.


Kvallarna har ar ganska vilda. Det hander nagot varje dag. Jag har blivit kastad mellan tva thailandare, buren under en limbo i famnen pa en av dom, lart mig skriva mitt namn pa thailandska och just nu pagar en rassia mot droger. Det sistnamnda verkar dock inte vara sa allvarligt for igar stod poliserna och spelade biljard och drack ol.

Igar at vi, hor och hapna, kottbullar med potatismos och lingon och brunsas pa en skandinavisk restaurang. Herre min skapare vad gott det var. Vi sa inte ett ljud till varandra under hela maltiden utan satt bara och mmade och slickade tallrikarna rena.

Idag var vi pa Long beach i en timme, sen blev vadret daligt och vi akte hem och gjorde det som vi alltid gor nar det ar daligt vader, shoppade. Nu har vi fixat med rakningar och sant som kanns oviktigt nar man ar har, och snart ska vi hem och nappa innan vi ska ut och ata grillad fisk. Ska bli sa gott. Imorgon aker vi vidare till Ao-nang, dar vi ska spendera resten av dagarna med att aka ut till oar, innan vi aker vidare till Australien. Ska forsoka hinna uppdatera en gang till innan dess!
 
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback