Potatismos och shopping

Häromdagen bestämde jag och Gabbi oss för att laga riktig husmanskost. Så nära vi kunde komma iallafall. Vi gick till Coles och köpte potatis och tinade biffarna vi hade i kylen. Resultatet blev en fantastiskt god potatismos! Jag har inte varit så mätt sen vi åt köttbullar i Thailand. På söndag testar vi på något helt annat. Mamma, du måste känna dig stolt!

I onsdags var vi alla lediga på förmiddagen, så då bestämde vi oss för att åka till Chadstone, det största köpcentret i södra delen av Australien. Och ja, det är enormt! Jag tror inte att vi såg allt. Jag tror att vi gick i cirklar i en liten del av byggnaden. Där finns alla affärer man kan tänka sig, allt från McDonalds till Gucci. Det blev dock inte så mycket shopping för min del. Som backpacker får man hålla i pengarna och tänka på utrymmet i sin väska!

Eftersom vädret var fint igår bestämde vi oss för att ha picnic i parken. Som en ängel från ovan gick en man förbi med sin hund och började prata med oss. Han berättade att han också brukade vara turist och att det ibland kunde vara jobbigt, så han sa att vi kunde låna han och hans frus kajaker och cyklar, any time. Så på söndag tänkte vi utforska Peninsula! Tänk vilka människor det finns.
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback