Uluwatu and around

Vår flygresa till Bali gick som på moln, bokstavligt talat. På Balis flygplats mötte vi tre förvirrade göteborgare som hakade på var destination - Balangan beach. Framme bland alla bungalows letade vi reda pa Sasha som låg och gottade sig på en solstol. Vi checkade in i varldens mysigaste bungalow och sprang ner och slängde oss i havet. Hela dagen var så svettig och go. Pa kvällen fick vi träffa Sashas norrländska vänner, Linn och Linn. Eller för att skilja pa dom, Linn och Leffe.
 

Efter en natt full av skrikande geckos vaknade vi upp under vårt myggnät. När vi gick ner till stranden var vattnet och stranden var full av skräp, så vi bestämde oss för att dra vårt strå till stacken och plocka undan lite. Dagens goda gärning! Eftersom vattnet var smutsigt och vågorna så höga gick det inte att bada, så dagen blev lite svettigare än vad vi räknat med. 

I fredags lämnade vi Balangan beach och tog en taxi till Padang Padang. Stranden var världens minsta och mysigaste som man når genom att gå ner för en trappa under och mellan en grotta. På kvällen kom vår kompis Michael och gjorde oss sällskap. Han ska vara här i en vecka innan han åker tillbaka till Australien och sitt jobb. 

Efter en dålig natts sömn på sängar som bröt varje kroppsdel så fort man vände på sig tog jag, Sasha och Michael en promenad till Uluwatu och tillbaka. På vägen tillbaka hittade vi ett fint guest house, Thomas Warung, som vi checkade in hela gänget på. Vi betalar ynka 24 kronor per natt och har utsikt över Padang Padangs andra strand, som man tydligen bara når genom att gå ner för en monstertrappa från vårt guest house.

Inatt sov jag så himla gott. Min säng är underbar! Vi vaknade upp till ett regnigt Bali, så efter en frukost och en nap gick vi till den mysiga restaurangen Mango Tree i Padang Padang och här är vi nu. De har supergod (och dyr) mat och gratis internet. Det har regnat hela dagen, så några stora planer har vi inte, mer än barbequen på vårt guest house ikväll. 

Jag hoppas att ni mår bra där hemma och att det inte är för kallt. Snart kommer jag hem, ni får mer än gärna bjuda över mig på kaffe och kaka, lördagsgodis eller en riktigt god gryta.
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback