Hejda Buenavista och hej Cebu!

I fredags akte vi ut till en liten och mysig o, Mahaba, for att stanna over helgen. Vi bodde i nipahuts (trahus) over vattnet sa man somnade och vaknade till ljudet av skvalpande vatten. Vi hade lite otur med vadret men kunde anda bada och battra pa brannan. Trots att on ar liten har de ordnat sa man kan spela volleyboll, aka vattenscooter och sjunga karaoke. Maten far man dock fixa sjalv. Under hogsasong antar jag att det ar annorlunda.

Imorgon aker vi mot Cebu, vilken innebar shopping. Det ser jag saklart fram emot! Jag och pappa har hittat ett jattefint hotell med pool som ligger nara tva stora shoppingscenter. Perfekt for tva shoppinggalna tjejer och tva rastlosa barn. 

Cebu blir det sista som hander for oss har i Filippinerna for pa sondag aker vi hem. Det ska bli skont! Jag saknar min alskade pojkvan, mina vanner och ser fram emot svensk sommar och flytten.

Har har vi verkligen tagit seden dit vi kommer och levt som en filippinsk familj gor (fast troligtvis med mer pengar an majoriteten.) En manad har fatt mig att uppskatta mitt morgonkaffe, min dusch, vart kranvatten, vara rena golv och vart sa kallade komplicerade satt att leva som egentligen ar ganska enkelt. Det kommer troligtvis en liten uppdatering i Cebu, hej sa lange!
 
Kommentarer
Postat av: Clara

Så härligt det ser ut!

2014-08-01 @ 21:23:24
URL: http://clararingqvist.se

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback