Antligen framme

Kom fram igar efter manga timmars flygande. Pappa och Doreens bror motte upp mig pa flygplatsen sen tog vi baten till Bohol och en trehjulingsmoppe till Buenavista. Var sa jetlagad och trott sa jag hann bara ata innan jag gick och la mig klockan 6 lokal tid. Pa tal om att ga och lagga sig sover vi bland termiter, myror, myggor, odlor och kackelackor. Det sistnamnda har jag dock inte sett an.

Jag och pappa ar valdigt exotiska har. Igar gick vi forbi en skola och barnen skulle precis sluta. Nar dom sag oss gick dom raka vagen mot oss, stallde sig framfor oss och bokstavligt talat glodde. Lararen var inte sa glad sa tills hypen lagt sig ska vi forsoka undvika skolan. Man kanner sig som en apa. Fast barnen ar sota sa jag glor tillbaka.

Idag har vi bara varit i byn, gatt en runda och akt ner till piren. Finns inte sa mycket att gora har men det gor inget for det ar sa najs anda. Idag ar det Filippinernas nationaldag sa alla ar lediga, Nadja gar i skolan annars. Ska snart ner och bada i mangotrasken, det ar svettigt och klibbigt.
 
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback