Hejdå Australien!

Mitt sju-dagarsintryck av Sydney har varit alldeles underbart. Tiden har flugit förbi. Det är en stressig storstad med fruktansvärt mycket charm. Gata efter gata har höghus efter höghus och köpcenter efter köpcenter. Tar man sen en smågata hem hittar man supermysiga caféer och fina hus. 

Australien som helhet har varit imponerande, speciellt människorna, naturen och djuren. Här är människor artiga (sålänge de inte väntar på kaffe), trevliga, ber om förlåtelse och respekterar varandra. Självklart finns det en och annan kotte som alltid har en dålig dag, men överlag är australiensare godhjärtade och varma. De har gjort intryck på mig som jag kommer bära med mig hem!

I övrigt är det måndagskväll och jag har blivit sjuk. Resfebern har gjort sig påmind. Tur vi har gratis te och kaffe på vårt hostel! Vi packar, överför låtar på våra ipods, dubbelcheckar handbagaget, kollar över ekonomin och bara... längtar. Om 24 timmar är vi i ett annat land på en annan kontinent. Jag älskar det! Jag har älskat Australien, men att slippa känna andras stress och sitta i ett land med annan kultur är en avkoppling jag behöver innan jag åker hem. 

Så, en månad framöver kanske det blir dåligt med uppdatering, men snart är jag hemma, och då ska ni få höra ännu mer om mina fem månader på vift. Nu ska Gabbi ha dansuppvisning för mig, shalom!
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback