Har äntligen internet och lediga dagar

Igår hade jag, efter sju dagars arbete, äntligen en ledig dag, så jag och en av kockarna, Te-Awa, åkte till Frankston för att spendera pengar. Köpcentret där är så stort, och har så bra affärer, att vi inte hann med alla. Vi sprang runt i två timmar bara för att hitta ett billigt mobilt bredband till mig (med resultat). Har efter många om och men och slag på tangentbordet lyckats installera det!

På kvällen gick vi och några jobbkompisar till en restaurang (Three Palms) lite längre bort på gatan för att äta tapas. Det var den dyraste och godaste tapasen jag ätit i hela mitt liv. När klockan slog sent spatserade vi bort mot nattklubben som tillhör restaurangen vi jobbar på och dansade tills vi inte orkade mer. 

Idag har jag ännu en ledig dag. Vädret är skit, det blåser, regnar och är kallt, så jag tror att jag ska stanna i min sovsäck resten av dagen. Nu när jag har fått min dator kan jag iallafall kolla på film! Om jag orkar och om min bakfylla ger med sig, så följer jag med Netty och Pat till Rosebud. Jag behöver nya skor. Att jobba i åtta, nio timmar i Converse, sju dagar i rad, är inget att rekommendera!

Kan inte fatta att jag är i Australien.
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback